lördag 21 april 2012

Gammal är äldst

2009 red jag min andra PP på den allra första Fjällnoraritten. Jag fick sällskap av en ovanligt trevlig människa vid namn Ann, som hade ett lika trevligt varmblod vid namn Grandindi. Han var lite till åren kommen, så där 20 +, men det var full fräs i de gamla benen.
Det året låg snön kvar i skogen, så vi behövde inte rida så fort utan kunde sitta och babbla. En väldigt trevlig ritt, med andra ord.
Så häromdan satt jag och tittade på startlistorna för Lovisedalsritten. I CR är det nästan tusen starter, helt otroligt! Och när jag kom ner till PP såg jag namnet Ann Englund och Grandindi. Han måste ju vara tokgammal, tänkte jag, och bestämde mig för att skriva en rad och fråga.
Jorå, Grandindi har hunnit bli 27 år. Hur coolt som helst! Så i morgon håller jag tummar bara för honom. Och så för Ann, så klart :)
Grandindi i april 2012

2 kommentarer:

  1. En hälsning från oss. Grandi har fått gå i pension och är nu 29 och ett halvt. Har börjat som alla gamlingar att tappa ryggen o få hängmage, men han rör sig hela dagarna ute, mår bra och fått min nya häst, ett 5 årigt fbl som kompis.....men dom är jätteolika..... Hälsningar Ann Englund

    SvaraRadera
  2. Fina, fina Grandi! Nästan 30 år, helt fantastiskt. Lycka till med nyförvärvet :)
    Ingrid

    SvaraRadera