måndag 23 april 2012

Drömmar av...mässing

När vi flyttade hit hade jag ganska storvulna planer för renovering av hus, men i takt med att vi har investerat i gården och jordbruket har sagda renovering liksom bleknat som en hägring. Men man kan ju drömma! Och när jag satt och surfdrömde på nätet så hittade jag den här fantastiska mackapären. Det är en ny variant av en fransk duschställning från 1800-talet, med det suggestiva namnet "La Cage". Tydligen så är rören perforerade så att den duschande får små vattenstrålar på sig från alla möjliga håll och kanter.
Fantastiskt pampig, i mitt tycke, även om jag kanske inte hade valt att ställa den just på en äkta matta...
Men det slutar inte där! Tillverkaren, Catchpole & Rye, kände att det fattades nåt i sortimentet och knåpade ihop en tandemvariant - "La Cage d'Amour".
Va?! Är det inte precis en sån här man behöver när man kommer in efter kvällsfodringen och skalar av sig några lager skitiga kläder och tömmer ut ett halvt kilo hö på golvet? Lite glamour och rosenblad, är det för mycket begärt? En kärleksbur, helt enkelt!
Men man får tre hästar för samma pris som en sån där duschmojäng, så kanske inte ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar