onsdag 5 september 2012

Nämen...!

Vid SM på Göingeritten började ju min kamera krångla och en massa bilder och filmer försvann. Nåt med minneskortet, stod det. Eftersom jag inte är så haj på teknik fick det liksom bero, och under VM i England fick jag låna en kamera av snälla  Emma. När jag skulle tanka över bilderna till datorn invigde hon mig i en hemlighet som hitintills varit mig förborgad. Man tar minneskortet och pluttar in det direkt i datorn. Och vips! Inget kludd med sladdar och annat tjafs. När jag sen gjorde samma sak med mitt eget minneskort visade det sig att alla SM-bilderna låg gömda långt inne i minnets djupaste vrår. Så här kommer ett mycket försenat bildreportage från årets distans-SM, där bland annat två VM-hästar deltog.

Lars Thunander på Robin Hood, 160 km
 
Kjell Westerback på William, 160 km
 
Emma Persson på SG Argentina, 160 km
 
Emma på Hero, Anne Lidholm på Estrella på sista slingan 80*
 
Väntande groom - Ulrika spanar i fjärran
 
Målgång Estrella och Hero
 
Lite välförtjänt vila vid paviljongen
 
Hero pustar ut
 
Efter fjärde slingan blev det väldigt rafflande. Annelie och Dahle ledde före Ellen Suhr på Shah Nahim under de första slingorna, men sen gick Ellen om. Men på fjärde slingan kom Annelie ikapp, och de gick mot inpulsningen samtidigt. Snacka om jämnt!
 

 
Hero var jättefin dagen efter tävlingen. Men han tyckte nog att det var mycket väsen för ingenting!
 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar