torsdag 20 oktober 2011

Ännu ett veterinärbesök...

För några dagar sen började Pjompen hosta litegrann. Han hostar aldrig, så jag blev fundersam.
Jag har ridit med pulsmätaren på sistone, och när vi var ute i söndags låg han hela tiden tio slag över det han brukar ha i puls. Och så har han hackat lite. Lika bra att ringa Super-Kina! Hon lyssnade och klämde och hittade ingenting, men eftersom han hade haft förhöjd puls tog hon ett blodprov. Passade även på att ta ett prov för mineralanalys och se om jag behöver fylla på med några särskilda preparat. Det blir spännande! Har velat göra det länge, men andra veterinärer har bara låtit frågande när jag har bett dem om ett sånt blodprov.
Blir numera väckt vid sextiden varje morgon av Den Lilla Pruppiluren, som vill ut och kissa. Och varje morgon tycker jag att det är så kallt, så jag går ut och fodrar hästarna på samma gång. Hösten är verkligen här på allvar. Så för att pigga upp lite i mörkret kommer här några sommabilder tagna av min bästa Anne. Hon är en riktig överdängare på att ta kort! Till skillnad från vissa andra...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar