måndag 28 maj 2012

Tappad sug

Det är ruskiga saker, såna där tappade sugar. Jag som var full av bloggdrömmar inför Emmas stjärndebut och SM och allt, men vad händer? När jag kom hem och skulle titta på alla fina bilder och filmer så var kameran tom. Eller ja, inte helt tom. De allra sista bilderna, från besiktningen dagen efter fanns kvar, men det var allt. Så ni får inte se alla fina bilder på Emma, Hero och Estrella och alla andra tävlande och inte den rafflande filmen på hur Annelie Eriksson och Ellen Suhr groom-kampade efter fjärde slingan och alla groomar körde värsta Juma's Team-stilen.

Emma hade i alla fall sällskap med Anne Lidholm på Estrella och en danska på de första slingorna, men efter andra slingan kom danskan lite efter. Det var andra tävlingen Hero och Estrella hade sällskap och de verkar passa bra ihop.

Det blir ju väldigt mycket roligare att grooma när man är två, och jag och Ulrika fräste runt med god fart, endast slagna av den danske supergroomen som måste ha varit släkt med Björn Rallygård.

Ett kort på den vackre Shah Nahim lyckades jag i alla fall ta med mobilen.
Och ett på Annelie/Dahle och Yvonne Ekelund/Baron Grey Star.
Å så ett på Ella Lindblom/Gwarant och Caroline Franzén/Ganzir.

Morgonen efter lyckades jag som sagt knäppa några kort med kameran, efter sammanbrottet.
Robin Hood så väldigt pigg och fin ut efter sin 16-milare, här med sin eminenta groom Birgitta. Hon hade synpunkter på Lars Thunanders träningsinsats, men det gick ju bra ändå :)
Hero var också pigg och glad och klarade även hemresan galant.

Annars var ju helgens höjdpunkt tältet. Här några av de roligaste kommentarerna:
"Vad bra att det är så lite tyg."
"Ska pinnarna verkligen vara så här korta?"
"Hm... Det är det lilla, lilla tältet."
Emma: "Va?!"
Tydligen hade Emmas snälla mamma köpt det hon trodde var ett vanligt partytält.
"Jag hittade ett tält till så bra pris."
Ja, det var väl halva priset! Eller som nån av de muntra herrarna som lite nedlåtande prydde underverket med ballonger sa:
"Om jag hämtar en soppåse, kan ni ha den som förtält!"
Härlig helg i härligt sällskap. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Det är ju mycket roligare att stanna borta några dar och inte stressa fram och tillbaka samma dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar