torsdag 24 januari 2013

Årets bild 2012


Under distans-VM i England 2012 tog Ulrika en massa fina bilder och filmer. Den här, av Maria Hagman på Power ute på andra slingan, hade jag tänkt att förstora och sätta upp i min lilla foderbutik. Men när dofterna från Pavo-säckarna började sprida sig, samlades halva bygdens mus- och råttbestånd för att hugga in. Plötsligt dög inte alla ton havre och vete ute i spannmålsfickorna längre. Nä, fint skulle det vara! Anticimex kontaktades, och de kom hit och la ut riktiga förfärligheter i stor mängd. De påstår att det ska lösa råttproblemet, och det får vi väl hoppas, för det ha sina sidor med så mycket råttgift överallt. Bappilooren kom till exempel åt Superwarfarin, så det blev skytteltrafik till Skara djursjukhus i några veckor och stora doser K-vitamin. Huga!

Åter till bilden. Eftersom jag får vänta med min foderbutik tills råttproblemet är löst, har jag ju ingenstans att sätta bilden. Så jag sätter den här. För mig är det här den bästa distansbilden från 2012. Duktiga Jujika! Och duktiga Maria och Power, så klart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar